Check in/check out
Dette er enkle og grunnleggende prosessøvelser som anbefales som oppstart og avslutning av alle prosesser eller møter.
Dette er enkle og grunnleggende prosessøvelser som anbefales som oppstart og avslutning av alle prosesser eller møter.
Identifiserer hva som gir oss fremdrift og hva som hemmer/forsinker oss.
Blueprint er et visuelt verktøy innen Tjenestedesign som brukes for å gi overblikk og beskrive kundens opplevelser av alle ledd og kanaler i en tjeneste og hva som ligger bak disse opplevelsene.
Anerkjennende intervju er en metode som brukes for å forske på ”det beste” i en virksomhet, et prosjektteam, ved dine kolleger eller samarbeidspartnere.
ABCDE er et verktøy for å snu defensiv tenkning om til offensiv tenkning.
Dette er en kjapp øvelse når du eller gruppen din står fast i et utviklingsarbeid.
Brukerferd eller customer journey er et kartleggingsverktøy som beskriver en brukers reise og kontaktpunkter i forhold til en tjeneste eller produkt.
Brukerintervju er en kvalitativ metode innen tjenestedesign som brukes for å skaffe innsikt i brukerens opplevelser av en bestemt tjeneste eller produkt.