Verktøykasse for prosess

    Velkommen til Lents verktøykasse for deg som vil lede gode prosesser

    Her presenterer vi metoder, verktøy, caser og artikler som kan styrke deg som ønsker å tilrettelegge og lede gode gruppeprosesser. Kompetanse innen prosessledelse øker muligheten for at enkeltpersoner og team kan ha meningsfulle samtaler, generere nye ideer, realisere mål og virkeliggjøre visjoner og verdier sammen.

    Merk! Dette er kun en registrering. Du må ikke opprette noen bruker-tilgang.




    Det er gratis og helt uforpliktende å bruke prosessverktøy.no

    Brukerferd

    Hva & hvorfor

    Brukerferd eller customer journey er et kartleggingsverktøy som beskriver en brukers reise og kontaktpunkter i forhold til en tjeneste eller produkt. Beskrivelsen omfatter også brukerens følelser, stressmomenter i tjenesten og ideer til forbedring. Dette verktøyet utgjør brukersegmentet i det mer omfattende verktøyet blueprint.

    Hvordan

    Kartlegging av brukerferd tar utgangspunkt i følgende momenter:

    1. Handlinger/steg
    2. Historie/scenario
    3. Kontaktpunkter
    4. Opplevelsesfaktorer
    5. Stresspunkter
    6. Følelser og forventninger hos brukerne

    Brukerferden lages gjerne med utgangspunkt i brukerintervju.

     

    Kilde: www.servicedesigntools.org